۳ نکته متفاوت در مورد استفاده از روغن زیتون در رژیم غذایی

در بسیاری از افراد تحت رژیم غذایی به عنوان سالم تلقی می گردد.اما این سالم بودن به معنی آزادی در مصرف می باشد؟

امروز  به سه نکته در مورد آن اشاره میکنیم.

مصرف این روغن در رژیم غذایی امروزه بسیار پرطرفدار است. اکثریت افراد تحت رژیم کاهش وزن با تصور اینکه روغن زیتون ماده غذایی سالم و بدون کالری است به مصرف آزادانه آن می پردازند.

 

  • مقداری کالری:

در مقدار کالری تفاوتی با سایر چربی ها مانند روغن مایع، روغن جامد یا دنبه ندارد. تمام انواع چربی ها ۹ کالری در ازای هر گرم انرژی آزاد می کنند پس از مصرف آزادانه آن در رژیم غذایی خود اجتناب کنید.

  •  – بو دار یا بی بو؟
  • حتما باید تصفیه نشده و بودار باشد. فیلترهای تصفیه اکثر مواد موثر و ارزشمند فنولیک روغن زیتون را از آن جدا می کنند.

از دلایل بسیار بسیار مهم استفاده از روغن زیتون در رژیم غذایی تاثیرات همین مواد با ارزش بر سلامت بدن می باشد.

 

موارد ایمنی در رژیم غذایی:

دستگاه های تولید در بسیاری از مواقع آلوده به فلزات سنگین هستند. فلزاتی مانند جیوه و قلع جزو آلودگی های شایع در روغن زیتون می باشند.

بنابراین روغن زیتون را از برندهای معتبر و مطمئن دارای پروانه و نشان های ایمنی تهیه و در رژیم غذایی خود بگنجانید.

 

شیوه نگهداری:

حتما باید در ظرف مات و به دور از تابش خورشید نگهداری گردد. تابش فرابنفش آفتاب مواد موثر  فرا تغذیه ای که عمدتا ترکیبات فنولی هستند را از بین می برد.

این روغن حاوی بیش از ۳۰ ماده با ترکیبات فنولی مانند اولئوروپین، اولئوکانتال،فلاونوئیدها و… است که سبب افزایش کیفیت رژیم غذایی می گردد.

 

 

 

Article written by سجاد سالارکیا

متخصص تغذیه و رژیم درمانی شماره نظام پزشکی ت-۵۶۴۴ دانشگاه علوم پزشکی تهران

Be the first to comment

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

! Instagram